ساده دیزاینر

چگونه نام دامنه انتخاب کنیم؟ ( راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب )

چگونه نام دامنه انتخاب کنیم؟

سلام خدمت همراهان همیشگی ساده دیزاینر، در این مقاله قصد دارم شما را با انتخاب نام دامنه مناسب برای کسب و کارتان آشنا کنم.

راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب

 

انتخاب نام دامنه همیشه برای کسایی که به تازگی می خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند بزرگترین چالش محسوب می شود.حتی ممکن است ماه ها سر انتخاب اسم درگیر باشید و یا از روی عجله اسمی انتخاب کنید که در طول ادامه فعالیت خود خوشتان نیاید و بخواهید عوض کنید.

 

راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب
راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب (چگونه نام دامنه انتخاب کنیم)

نام دامنه سایت نقش بسیار چشمگیری در موفقیت وب سایت شما می تواند داشته باشد زیرا نام دامنه ای که انتخاب می کنید. در واقع هویت اصلی کسب و کار شما خواهد بود. انتخاب هوشمندانه شما برای نام دامنهه باعث می شود که در موتورهای جستجو سریعتر دیده شوید. به همین خاطر انتخاب نام دامنه مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

خب نام دامنه مناسب چه ویژگی و معیار هایی باید داشته باشد که ما بتوانیم درست و اصولی انتخاب کنیم؟

ویژگی های نام دامنه خوب 

 

1- نام دامنه کوتاه باشد.

 

اگر نام دامنه از حد مجاز بلند تر باشد ، کاربر راحت به خاطر نمی سپارد و همچنین موقع تایپ قطعا کلمات را اشتباه وارد می کند و خود این موضوع باعث دلسردی کاربر برای استفاده از سایت ما خواهد داشت.

2- نام دامنه به راحتی به خاطر سپرده شود.

 

مثل google.com و digikala.com اگر دقیت به این دو سایت داشته باشید می بینید به راحتی روزی هزار بار شاید تلفظ کنیم چرا که راحت و قابل به خاطر سپردن هستند و ماندگاری بیشتری تو ذهن مخاطب دارند.

3- سعی کنید تا حد ممکن از کاراکترهای اضافه مثل خط فاصله و اعداد در نام دامنه استفاده نکنید.

 

استفاده از دش (-) یا عدد 4 در خود دامنه یا تکرار دو حرف باعث میشه کاربر زیاد به سایت شما نیاد.

 

4- از پسوندهای رایج در ثبت نام دامنه استفاده کنید.

 

پسوند های بسیار زیادی وجود دارد؛ اما بهتراست از پسوندهای  com و ir استفاده کنید.

پسوند های بسیار زیادی وجود دارد که در زیر چند نمونه را آورده ایم!

پسوند های مختلف برای ثبت دامنه

5- از کلمات کلیدی کسب و کارتان در نام دامنه خود استفاده کنید.

 

استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار در ابتدای کار قطعا باعث بهبود رتبه سایتتان در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.

افراد راحت تر با کسب و کار شما آشنا شوند و آن را به خاطر بسپارند. مثلا کسی که در حوزه طراحی سایت فعالیت دارد بهتر است از نام دامنه ای استفاده کند که مربوط به حوزه طراحی سایت باشد تا هم دیگران متوجه شوند موضوع کسب و کار او چیست و هم در موتورهای جستجو گوگل (سئوی سایت) نتایج خوبی خواهد گرفت.

6- تلفط ساده و روان

 

به کاربردن کلمات کوتاه و آسان به مخاطبین شما کمک می کند که نام برند شما همیشه در یادش بماند و راحت تر شما را در موتورهای جستجو گر سرچ کند.

7- نام دامنه مختص خودتان و منحصر به فرد باشد.

مثل: amazoon.com و از نام دامنه رقیبتان کپی نکنید.

8- نام دامنه به یک شکل نوشته شود.

 

برخی از کلمات به شکل های متفاوت نوشته می شود سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که به یک شکل نوشته می شود.

9- حتما دامنه ir را هم ثبت کنید.

 

خیلی از افراد فقط به خرید دامنه com اقدام می کنند و از خرید نام دامنه ir غافل می شوند. بهتر از ابتدای کار حتما نوع ir آن را هم تهیه کنید چرا که در ادامه فعالیت کاریتان به نوع دیگر آن هم نیاز پیدا خواهید کرد.

در واقع از این طریق به نوعی از کپی سایتتان توسط دیگران جلوگیری می کنید. اگر در ابتدا این کار را انجام ندهید ممکن است بعدا که بخواهید اینکار را انجام دهید توسط شخص دیگری دامنه شما ثبت شده باشد و شما دیگر قادر نخواهید بود آن دامنه را تهیه کنید.

برای ثبت دامنه چه کاری باید انجام دهیم؟

 

شرکت های هاستینگی در این زمینه در حال فعالیت هستند. کافی است که از طریق مرورگر خود این نوع شرکت ها را سرچ کنید و به راحتی می توانید بررسی کنید که آیا نام دامنه ای که انتخاب کرده اید آزاد است یا خیر و در صورت آزاد بودن اقدام به خرید آن دامنه نمایید.

جهت آشنایی با شرکت های هاستینگ برتر ایران می توانیددر قسمت مقالات ساده دیزاینر مقاله ۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی (راهنمای خرید بهترین هاست) را مطالعه کنید.

 

جمع بندی 

 

خب دوستان امیدوارم که مطالب این مقاله براتون مفید بوده باشد و به شما کمک کند بتوانید بهترین نام را برای کسب و کار اینترنتی خودتان انتخاب کنید.

اگر احساس می کنید در این مقاله به نکته ای اشاره نکرده ام در قسمت دیدگاه ها بیان کنید تا به مقاله اضافه کنم . و اگر در انتخاب نام دامنه به سوال یا مسئله ای برخورد کردید می توانید به راحتی سوال خود را مطرح کنید. خوشحال می شوم بتوانم سوالات شما را پاسخ بدهم.

سپاس از همراهیتان 😉

 

 

 

 

 

 

4/5 - (2 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل