نماد سایت ساده دیزاینر

چگونه پشتیبان سایت شویم!؟

چگونه پشتیبان سایت شویم؟

 

امروزه اغلب کسب و کارها برای کسب درآمد بیشتر و توسعه فعالیت های خود به سراغ فروش آنلاین می روند، وبسایت یکی از بهترین پلتفرم هایی است که می توانید با کمترین ریسک کسب و کار خود را در هر زمینه ای که فعالیت دارید گسترش دهید.

امــا افزایش درآمد تنها با راه اندازی سایت و معرفی محصولات ممکن نیست، بلکه لازم است به صورت مداوم سایت خود را پیوسته رصد کنید و همچنین یک پشتیبان سایت برای رفع خطاهای احتمای و اعمال تغییرات لازم در سایت اجباری است، جالب توجه است پشتیبانی سایت امروزه به عنوان یک شغل پردآمد نیز به حساب می آید تنها کافی است که بدانیم چگونه پشتیبان سایت شویم!

وظایف پشتیبان سایت چیست؟

ابتدا قبل از هر چیزی وظایف پشتیبان سایت و مسئولیت هایی که در این مسیر دارد را بررسی می کنیم و سپس به سراغ مراحل تبدیل شدن به پشتیبان سایت می رویم، پس در ادامه همراه ما باشید.

1.     بروزرسانی بخش های مختلف وبسایت، بخصوص وبسایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوا طراحی و اجرا می شوند، مانند وردپرس، جوملا و… زیرا بروزرسانی سایت علاوه بر تامین امنیت در افزایش بهره وری و کارکرد بالای سایت نیز موثر است.

2.     بررسی و پشتیبانی بخش گرافیکی، طراحی و دیزاین سایت و اعمال تغییرات لازم در آن؛ پوسته سایت بخش مهمی از وبسایت است که به صورت مستقیم بر تجربه کاربری سایت و همچنین استفاده آسان از وبسایت کمک می کند، بنابراین یکی از وظایف پشتیبان سایت بررسی ظاهر سایت است تا در صورت وجود خطا یا در دسترس نبودن بخش های مهم سایت برای کاربران به سرعت برای تغییر آن ها اقدام شود.

3.     بررسی خطاهای کد نویسی یکی دیگر از وظایف پشتیبان سایت است؛ که لازم است برای این مساله تا حدی با زبان های برنامه نویسی رایج آشنایی داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه خطایی به سرعت بتوان آن را رفع کرد.

4.     تمدید هاست و دامنه که یک پشتیبان سایت لازم است یک هاست پر سرعت را شناسایی کرده و نسبت به تمدید آن اقدام کند. توجه داشته باشید هاست وبسایت زمان محدودی دارد که قبل از به پایان رسیدن آن باید تمدید شود.

در مقاله وظایف پشتیبان سایت به صورت کامل به بررسی وظایف و مسئولیت های پشتیبان سایت پرداختیم که برای بالا بردن اطلاعات و آموزش کامل می توانید به این مقاله از سایت مراجعه کنید.

چگونه پشتیبان سایت شویم؟

برای تبدیل شدن به پشتیبان سایت لازم است طبق مراحل اصولی و استاندارد پیش برویم تا در نهایت بتوانیم از این حرفه به درستی کسب درآمد کنیم.

قدم اول: برای تبدیل شدن به یک پشتیبان سایت ابتدا باید به دانش و توانایی های خود رجوع کنید تا بدانید در چه زمینه ای دارای نقاط قوت و ضعف هستید؛ همچنین با توجه به وظایف یک پشتیبان سایت لازم است بدانید آیا توانایی انجام موارد خواسته شده را دارید و فرد مسئولیت پذیری هستید یا خیر!

زیرا شما به عنوان یک پشتیبان سایت موظف به تامین امنیت و شرایط استفاده از وبسایت هستید و هرگونه تغییر یا خطا در سایت بر عهده شما است و کوتاهی در این امر ضربه مهلکی به وبسایت و در نهایت به فروش و سود حاصل ازآن دارد.

قدم دوم: برای شروع از آموزش های رایگان و مجلات معتبر استفاده کنید؛ ابتدا لازم است با استفاده از داده هایی که بصورت رایگان موجود است برای یادگیری و آموزش در این زمینه استفاده کنیم، یادگیری کار با سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس را بیاموزیم که امروزه طرفداران زیادی دارد و بدانیم هر یک از بخش های این سیستم ها چگونه کار می کنند.

قدم سوم: آشنایی با بخش های مختلف سایت از جمله پنل کاربری، مدیریت اعضا، آموزش کار با قالب های مختلف، یادگیری کار کردن با وبسایت های کد نویسی، یادگیری بررسی رفع خطای پوسته از جمله کدهای CSS و HTML و… که می توانید ابتدا از منابع رایگان برای یادگیری این بخش ها استفاده کنید.

قدم چهارم: شرکت در دوره های تخصصی، پس از آنکه از هدف خود مطعن شدید و با استفاده از آموزش های رایگان نیز با سطح ابتدایی این آموزش ها آشنا شدید حالا نوبت به آموزش تخصصی می رسد که می توانید برای آموزش بخش های مهم به سراغ دوره های تخصصی با اساتید معتبر یا کلاس های خصوصی بروید.

دقت کنید در این زمینه فریب افراد سودجو را نخورید، زیرا همواره در هر زمینه ای افرادی به دنبال سوء استفاده از افراد تازه کار هستند و با تبلیغات دروغین به دنبال فروش پکیج و دوره های غیر استاندارد به این اشخاص هستند که لازم است برای انتخاب استاد یا دوره مورد نظر با دقت عمل کنید.

مجموعه ساده دیزاینر یکی از معتبرترین ارائه دهنده دوره ها و آموزش های مختلف با اعتبار و تضمین کیفیت است، اغلب آموزش ها در این وبسایت پروژه محور بوده و به صفر تا صد هر موضوع به صورت تخصصی می پردازد.

بنابراین با شرکت در دوره های این مجموعه می توانید آموزش ساده و راحت را تجربه کنید و هر مبحث را با سرعت بالا بیاموزید؛ همچنین از یکسال پشتیبانی دائمی و جلسات خصوصی پس از کلاس ها بهره مند شوید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش و دوره ها می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

قدم پنجم: کار بر روی یک پروژه آسان را شروع کنید و سعی کنید تام مواردی را که طی آموزش های مختلف از بخش های متفاوت وبسایت آموخته اید را در وبسایت عملی کنید، کارآموزی یا کار بر روی یک پروژه نمونه می تواند علاوه بر تست کردن دانش در محیط عملی در بالا بردن تجربه و اعتماد به نفس شما نیز موثر باشد.

چگونه یک پشتیبان سایت حرفه ای شویم؟

برای تبدیل شدن به یک پشتیبان سایت حرفه ای علاوه بر طی کردن مسیر بالا لازم است با ویژگی ها و وظایف جزئی یک پشتیبا سایت آشنا شده و به صورت تخصصی هر یک را بیاموزید و در آن خبره شوید. برخی از این ویژگی های مهم را می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک پشتیبان سایت وردپرس به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

1.     یادگیری تمام موارد وردپرس و کار با بخش های مختلف وبسایت

2.     یادگیری تمامی موارد مربوط به محصولات ووکامرس

3.     یادگیری تمامی موارد مربوط به رابط کاربری

4.     یادگیری تمامی موارد لینک سازی وبسایت

5.     توانایی بررسی سرعت با ابزارهای کاربردی در این زمینه

6.     توانایی حفظ و پشتیبانی از امنیت سایت

7.     آشنایی با مسائل سئوی سایت

8.     کار با ابزاهای مختلف مانند cPanel و MySQL و ارتباط با پایگاه داده

چگونه از پشتیبانی سایت درآمدزایی کنیم؟

·        ارائه خدمات مرتبط با پشتیبانی سایت به کارفرمایان و مدیران سایت

·        ارائه مشاوره تخصصی در رابطه بخش های مختلف به مدیران سایت

·        آموزش مهارت های پشتیبانی سایت به افراد علاقمند به این حوزه

·        راه اندازی وبسایت شخصی و پشتیبانی آن با استفاده از آموزش های پشتیبانی سایت

کلام آخر

پشتیبانی سایت از مهمترین موارد پس از راه اندازی وبسایت است، اهمیت پشتیبان سایت به اندازه ای است که اگر وبسایت شما یک پشتیبان مسئولیت پذیر و با تجربه نداشته باشد سرعت رشد آن بسیار پایین است؛ در حالی که با پشتیبانی پیوسته، بررسی خطاهای سایت و رفع آن ها تا حد زیادی در رونق کسب و کار و بالا بردن سود حاصل از سایت موثر است.

در این مقاله تلاش شد تا بصورت کامل روش و مراحل اینکه چگونه پشتیبان سایت شویم را بررسی کنیم که می توانید در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در این رابطه با کارشناسان مجموعه ساده دیزاینر تماس بگیرید تا در مسیر یک آموزش ساده و اصولی با شما همراه باشیم.

Rate this post
خروج از نسخه موبایل