ساده دیزاینر

وردپرس چیست؟ چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس چیست؟

سوالی که خیلی از کاربران از من می پرسند وردپرس چیست؟ چه سایت هایی می شود با هاش راه اندازی کرد؟ چطور طراحی سایت با وردپرس را انجام دهیم؟ آیا سریع می توانم یاد بگیرم؟ چطور روی هاستم نصب کنم؟ و از این دست سوالات همواره برای کاربران و کسانی که به تازگی پا به عرصه طراحی سایت می گذارند پیش می آید. در این مقاله از سری مقالات ساده دیزاینر، می خواهم به معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازم و با هم بررسی کنیم تا ببینیم وردپرس چیست؟ و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس به زبان ساده 

وردپرس به زبان ساده |وردپرس چیست؟
وردپرس به زبان ساده |وردپرس چیست؟

 

اگه بخوام خیلی ساده براتون وردپرس رو تعریف کنم می توانم بگم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز سایت ساز کاملا رایگان هست که به شما اختیار می دهد که سایت های مختلفی از قبیل : شخصی ، فروشگاهی ، شرکتی ، دانلودی ،خبری، آموزشی و حتی انجمن های مختلف با محیط دلخواه و کاملا سفارشی سازی شده ایجاد کنید.

وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی php ساهته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می شود. این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

منظور از وردپرس متن باز یا opensource چیست؟

 

همانطور که گفتم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا متن باز و اپن سورس opensource است. یعنی شما به راحتی قادر خواهید بود با توجه به سلیقه خودتان سایت خودتان را سفارشی سازی و طراحی کنید.

اگر برنامه نویسی بلد بشید که خیلی راحت از طریق کد هایی که وارد می کنید سفارشی سازی کنید و اگر هم برنامه نویسی بلد نیستید اصلا جای نگرانی نیست کافیه مقالات آموزشی ساده دیزاینر و قسمت آموزش وردپرس را دنبال کنید تا مرحله به مرحله طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید.

راه اندازی وردپرس چگونه انجام می شود؟ 

 

برای راه اندازی و نصب وردپرس روی هاست خود کافیه به آدرس wordpress.orgمراجعه کنید و وردپرس انگلیسی را دانلود کنید. و نسخه وردپرس فارسی نیز به صورت رایگان از سایت wp-persian.com قابل دانلود می باشد. سپس به قسمت دوره های آموزشی ساده دیزاینر مراجعه کنید و اقدام به نصب و راه اندازی ورپرس طبق فیلم آموزشی کنید

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ 

 

چون شما با استفاده از این سیستم می‌توانید بدون نیاز به حتی یک خط کد نویسی و هیچ تخصص خاصی سایت خودتان را راه‌اندازی کنید. و به راحتی و در زمان کوتاهی آن را بخوبی فرا بگیرید، بدون استخدام فردی دیگر برای پشتیبانی خودتان به تنهایی قادر خواهید بود سایت خود را مدیریت کنید.

درصورتی‌که بخواهید برنامه‌نویسی سایت و طراحی وب را آموزش ببینید نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار زیادی هستید. خیلی ها هزینه ی  کلاسهای برنامه نویسی را ندارند و ترجیح می دهند خودشان انجام دهند.

جمع بندی :

 

در پایان امیدوارم که جواب سوال خودتان که وردپرس چیست را گرفته باشید و بتوانید با از آموزش ها و مقاله های ساده دیزاینر یک سایت حرفه ای وردپرسی برای خودتان طراحی کنید. اگر در رابطه با مقاله سوالی دارید در قسمت دیدگاه های سایت مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشم.

 

 

Rate this post
خروج از نسخه موبایل